17-10-2014

Verliefdheid


The Big Bang Theory is een van mijn favoriete series. In die serie hebben ze het altijd over andere films en series. Dankzij TBBT weet ik een aantal dingen over Starwars, Lotr en de Marvel-superhelden. Ik weet dat TBBT zelf ook een serie is, maar bedenk eens hoeveel mensen thuis beïnvloedt worden door een film. 
Tijdens carnaval ziet heel zuid-Nederland eruit als een Hollywood filmset. Waarom worden we zo beïnvloedt door iets wat we op tv zien? Het is allemaal nep en dat weten we heel goed. Maar toch raken we helemaal obsessed met een karakter uit een film of serie. 

Waarom willen we zo graag geloven dat een onrealistisch persoon toch echt bestaat? Vaak dromen we ook echt over een rol, niet eens de acteur. Want de acteur kan wel echt door de voordeur naar binnenkomen. De rol die hij speelt is fictief en kan dat dus niet. 

Het is grappig om te zien dat we verliefd kunnen worden op iemand die niet eens in onze wereld leeft. Ik kan zelf ook zeggen dat ik verliefd was op Harry Potter, maar ook op Zuko van Avatar (dat is een tekenfilm, laat staan wat voor een onmogelijke liefde dat was, haha). 
Er zijn niet veel duidelijke artikelen over te vinden op het internet. Wel zijn er een aantal forums waar over dit fenomeen gediscussieerd wordt. Sommigen vinden het volkomen normaal terwijl anderen het volslagen krankzinnig vinden. 

Zolang je maar in perspectief houdt dat de liefde totaal onmogelijk is, kan het naar mijn idee geen kwaad. Er is niks mis met het fijne gevoel van verliefdheid. En als die persoon onbereikbaar is hoef je ook nooit te dromen dat er echt wat uit zal gaan komen. Dat is onmogelijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten