31-10-2014

Halloween


Vandaag is het Halloween! Een feestdag die we in Nederland niet vieren op straat. Maar wel op tv. Op elke zender is er vanavond een spannende Halloweenfilm. Maar waarom houden we zo van spannende films kijken? Wie laat zich nou voor de lol helemaal kapot schrikken!?

Psycholoog Jeffrey Goldstein zegt dat er een verschil zit in de reacties tussen volwassenen en kinderen. Maar als we denken dat we een programma kijken dat voor entertainment is gemaakt zullen we anders reageren dan wanneer we denken dat het waar is gebeurd. Zoals bijvoorbeeld met de film Paranormal Activity.

Ik kan mezelf goed vinden in het filmpje. Ik ben vaak degene die de helft van de film haar ogen dicht heeft en achteraf een maand lang niet in het donker naar buiten durft. Maar toch blijf ik ze kijken! Dat komt omdat ik hou van het spannende verhaal. De zoektocht naar de dader of de ontknoping waar we zien wie er allemaal dood gaan. Ik wil een film kijken waarbij ik moet nadenken. En in romantische komedies is dit vaak niet het geval.

Check het filmpje hier:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten