27-12-2013

Concepten: Altijd voor de hoofdrol



Meestal als ik een film kijk ben ik het eens met de hoofdpersoon uit de film. Ik hoop dat hij/zij wint en alles wat hij doet is goed.
Met mij denken er nog genoeg andere mensen (onbewust) zo over.


Een hele tijd geleden zag ik Law Abiding Citizen. Deze film gaat over een man, Clyde. Zijn vrouw en zijn kind zijn bruut vermoord tijdens een inbraak en tijdens het proces gaat een van de twee daders vrijuit. Clyde vind dat dit de schuld is van de aanklager en is van plan om wraak te nemen op iedereen die betrokken was bij het proces.
Het verhaal zie je in het begin vanuit de ogen van Clyde, daarna zie je alles vanuit de ogen van de aanklager.

Diep van binnen voel je de pijn van Clyde en hoop je dat hij wraak kan nemen op iedereen die hem iets verkeerds heeft aangedaan. Maar aan de andere kant weet je goed dat flink strafbaar is. Ondanks dat heb je medelijde met de man en wil je dat hij zijn gelijk krijgt. Je hoort zijn motief en je weet alles dat hij doormaakt. Hierdoor praat je het voor jezelf goed.

Er zijn ook genoeg films waarbij de hoofdpersoon om wat voor reden dan ook een inbraak gaat plegen. Onbewust wil je dat hij/zij ontsnapt en dat de eigenaar van de bank nooit de dader pakt!

Als je wil weten of Clyde werkelijk zijn wraakplan kan uitvoeren, klik dan op


Ik hou niet zo van spoilers, dus als je het wil weten zul je de film moeten kijken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten