17-12-2013

Column: Mijn serie-week


Als ik sommige mensen vertel welke series ik allemaal volg, kijken ze me aan alsof ik gek ben. Ik heb altijd het gevoel dat mensen series kijken associƫren met verveling en geen sociaal leven. Maar in mijn geval is dit zeker niet waar! Vandaag ga ik mijn week laten zien:

Mijn serie-week begint altijd op dinsdagochtend. De nieuwe afleveringen van Mike & Molly en How I Met Your Mother staan dan online. Deze kijk ik beide met veel plezier. How I Met Your Mother volg ik al verschillende jaren en de afleveringen blijven leuk. Echt een aanrader!

Woensdag staat de nieuwe aflevering van The Originals online. Dit is een spin-off van de serie The Vampire Diaries. Op dit moment zijn er nog maar een paar afleveringen ge-aird, maar omdat de karakters al bekend waren in The Vampire Diaries heb je geen hele grote intro nodig. De serie is heel erg spannend. Veel moorden, bedrog en geheime samenzweringen komen aan bod. Dat de serie gaat over vampieren klinkt een beetje als een meisjes-ding, maar deze serie spreekt ook genoeg mannen aan!

Donderdag is er een nieuwe aflevering van Modern Family. Deze show is altijd erg grappig. Ik vind de gezinnen erg leuk en zeker nu het verhaal zich verder vormt en de karakters een stuk geladener worden blijft de show heel erg verassend. In het begin moet je er even doorheen maar als je eenmaal de karakters beter leert kennen is het geweldig.

Vrijdagochtend kijk ik altijd drie van mijn favoriete series. The Big Bang Theory is de laatste tijd mijn lievelings-serie geworden. Zeker Amy en Howard vind ik geweldig. Ook kijk ik elke vrijdag een nieuwe aflevering van The Vampire Diaries. Ondanks dat de serie soms een beetje vastloopt blijft het verhaal op den duur erg vernieuwend en gebeurt er nooit iets twee keer. De laatste sitcom die ik bekijk in de week is Two And A Half Men. Deze bestaat ook al heel wat seizoenen. Sinds Charlie Sheen eruit is vond ik de show minder worden, maar dit seizoen hebben ze een flinke come-back gemaakt. Ook echt een aanrader.

Elke serie duurt 20 minuten. Alleen The Originals en The Vampire Diaries duren ieder 40 minuten. Ik ben dus elke week 180 minuten (3 uur) aan het kijken. Dit staat gelijk aan ongeveer twee films. Als je het zo bekijkt valt het dus reuze mee! Misschien moet ik nog een paar bij zoeken voor het weekend en de maandag! Wie weet…


4 opmerkingen: