15-01-2014

Fanbase: fanfictions


Sommige mensen vinden het leuk om hun eigen verhalen te bedenken aan de hand van een film of een serie. Een goed voorbeeld is (alweer) Harry Potter. Zo zijn er genoeg mensen die graag hun eigen versie schrijven van een deel van het verhaal. In deel twee raakte Harry alle botten uit zijn arm kwijt. In het verhaal ligt Harry op de ziekenzaal terwijl zijn botten terug groeien.
Ik heb ooit een verhaal gelezen waarbij Harry op de ziekenzaal lag en bezoek kreeg van Draco Malfidus. In het echt hebben ze een hekel aan elkaar maar in het verhaal dat ik las konden ze het wel héél goed met elkaar vinden. Dit is al een aantal jaar terug dus ik weet niet meer waar ik het gelezen heb.
Ik moet eerlijk zeggen: de meeste fanficties zijn liefdesverhalen tussen twee personen die in de serie/film nooit samen zouden zijn.
Ook zijn er veel mensen die graag afbeeldingen photoshoppen om twee personages “dichter bij elkaar te brengen”.

Elke grote film of serie heeft wel een aantal fanfictions. Zo ook Twilight. In deze serie spelen twee mannen de hoofdrol, dus er zijn genoeg verhalen en afbeeldingen te vinden over een relatie tussen deze twee.

Ook uit series ontstaan fanficties. Ik kwam deze afbeelding tegen toen ik zocht op TBBT: Hierbij liggen Sheldon en Penny samen in bed. Drie keer raden wat hun hebben gedaan!

Ik vond het erg leuk om deze foto’s en verhalen op te zoeken. De grote films en series hebben een aantal fanficties in het Nederlands, maar de meeste zijn in het Engels geschreven. Kijk eens op fanfiction.net of op www.fanfic.nl


1 opmerking:

  1. leuke voorbeelden, misschien een keer voorbeelden uit andere films/series gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen